De eerste paar dagen Thailand.

Hallo allemaal,

Hier even een update van mijn reis! 2 november kwam ik aan in bangkok. De reis was lang en heb helaas maar 1.5 uur kunnen slapen aan boord van het vliegtuig. In Bangkok stond Raymond mij al op te wachten. We hadden een aantal om te overbruggen want savonds zou den we de nachttrein pakken richting Koh Phangan. In de tussentijd hebben wij onszelf verwend met een heerlijke Thaise massage! Geloof mij, deze Thaise vrouwen zijn echt miracle workers! Na 90 minuten massage voelde het alsof ik vliegend naar buiten kon. Zo los waren mijn spieren. Een fysio in Nederland kan hier nog een puntje aan zuigen ;). Helaas moest daarna de zware backpack weer op me rug, maar het voelde beter als ooit! Daarna heerlijk thais gegeten en toen moesten we alweer de trein in. De trein zag er prima uit en ook het bed sliep niet verkeerd. Het enige nadeel zijn toch wel hurktoiletten die je veel tegenkomt en dat deze niet zo schoon zijn. Daarnaast hebben ze ook bijna nergens WC papier dus ook een toiletrol in mijn backpack is een onmisbaar item geworden . Helaas vertrok de trein 1 uur te laat waardoor we waar moesten hopen dat we de aansluitende bus zouden halen. Onderweg stopten de trein om 500 m met rijden. Het schoot dus niet echt op. Welkom in Thailand! Onderweg zagen we veel gekke dingen zoals veel afval wat allemaal langs het spoor gedumpt word, maar ook sloppenwijken die zo'n meter vanaf her spoort gebouwd zijn. Ook die kindjes die daar woonden waren aan het spelen op het spoor. Levensgevaarlijk en heel bizar. Uiteindelijk kwamen we de volgend ochtend aan in Surat Thani. Hier moesten we overstappen op de bus. Het was nog maar de vraag of de bus er nog zou staan ivm de vertraging. Gelukkig stond de bus er nog. Snel de bus in gedoken om zo snel mogelijk te kunnen vertrekken er lag namelijk ook nog een boot op ons te wachten. Helaas duurde het ook nog 30 min voor de bus vertrok. Jullie kunnen het al raden, de boot hebben we natuurlijk niet meer gehaalt. Geen probleem dachten wij nog, want over 1.5 uur gaat de volgende alweer. Maar helaas was het weer erg slecht (lees: keiharde regen en wind) de boot die dus met 1.5 uur zou vertrekken werd gecanceld. Staan je dan met je hele hebben en houden op haven waar op een restaurant en heerlijk hurktoilet na weinig te beleven was. Het was ook nog slecht weer dus buiten zitten was ook geen optie. De volgende boot zou om 14:00 vertrekken dus dat werd 3.5 uur wachten in de hoop dat deze boot niet gecanceld zou worden. Gelukkig klaar het weer een beetje op. Om 18:00 uur kwamen we eindelijk aan op Koh Panghan. De avond begon ook gelijk de fullmoon party. Dus hup naar het hostel douche, omkleden. Neon kleurige kleding kopen (zonder deze kleren val je eerder op dan met), eten en jawel een bucket vol met alcohol kopen. Het feest was al in volle gang. De sfeer was goed. Veel mensen leren kennen over de hele wereld. Inclusief uit ons eigen kikkerlandje natuurlijk. 5 buckets later hadden we de tijd van ons leven. Ik kan het iedereen aanraden! Ook ben nog gaan limbo dansen onder een brandende stok door. Want op de fullmoom party kan alles. Het was een toffe avond totdat ik eventjes ging zitten en in gesprek raakte met een Nederlands meisje. Ik keek 2 seconden niet naar me slippers en bam weg waren ze. Het zijn maar slippers, maar het feit dat dit zo dicht naast je gebeurt maakt het toch wel duidelijk hoe kwetsbaar je bent. Dat werd dus op blote kakkies naar het hostel lopen. Vandaag hebben we lekker door gebracht op het strand om uit te braken van het feest. Het strand is heerlijk en het temperatuur van het water is top. Hier hoef je niet door te komen, maar kan je er meteen in duiken (ja zelfs ik :p ). Op dit moment is het hier half 11 en ga ik lekker slapen want het was een kort nachtje slapen gister (oké zeg maar gerust ochtend). Morgen wilde een snorkel tour gaan doen, maar vanwege de harde wind die ze verwachten vaart de boot niet. Even afwachten wat het weer doet morgen dan zien we wel verder wat we gaan doen.

Het os een lang verhaal, maar korter kon het niet. Ik ben pas 4 dagen onderweg maar al zoveel beleefd!

Liefs van mij

1. Monique van ter Meij:
    4 november 2017
    Indrukwekkend zo al die ervaringen. Kan je niet indenken...kinderen spelend op t spoor. Moet er niet aan denken. Wij Nederlanders die onze kinderen beschermen tegen dit soort gevaren. Fijn zo''n massage maar paar dagen later met je bagpack op je rug zal dat gevoel vast verdwijnen. Pfff hurktoilet en geen toiletpapier. Ook zoiets wat wij Nederlanders ons niet kunnen indenken. Moet je zeggen dat ik t fijn vind dat je deze dagen veilig bij je broer bent. Wat een ervaringen zo de eerste paar dagen. Ik stuur je hier vandaan een enorm dikke kus..en laat je weten dat ik trots op je ben.

Dikke kuss Mams
  2. Maureen:
    4 november 2017
    Heel gaaf lieverd. Erg leuk om zo je avonturen te kunnen meebeleven. Party kunnen broer en zus natuurlijk wel. Hoop dat je action slippers aan had. Geen havianas of birkenstock hihi. Ik blijf lekker lezen. Genieten! Dikke kus
  3. Hans:
    5 november 2017
    Heerlijk verhaal om te lezen. En leuk dat mijn ervaringen nu ook jouw ervaringen zijn. Thailand en India verschillen dus niet veel van elkaar. Alleen het jatten van je slippers daar stond ik wel even van te kijken.....wat een gladjanussen. Veel plezier xxx