Tussenstop in Thailand

13 januari 2018

3 december
Vandaag zijn we naar Bangkok gevlogen vanaf Bali. Gelukkig was het vliegveld weer open. We hadden ook nog behoorlijk mazzel want van alle vluchten die zouden vertrekken rond dat tijdstip was bijna alles gecanceld op onze en 2 andere vluchten na gelukkig. We kwamen savonds pas aan in Bangkok. Na het eten gingen we een rondje lopen om de stad een beetje te verkennen. We wilde naar een nightmarket lopen toen we er achter kwamen dat we super dicht bij Kho San Road zaten. Voor de mensen die dit niet kennen. Dit is de meest gekke straat van Bangkok. Hier lopen ze met de geroosterde schorpioenen over straat, word je uitgenodigd voor gekke pingpong shows (nee geen normale ping pong, maar een show waarin Thaise vrouwen pingpong ballen in hun vagina stoppen en er weer uitschieten), drugs verkoop op straat en veel bars. Super leuk om gezien te hebben, maar je moet er niet te lang blijven.

4 december
Vandaag hebben we een tuktuk genomen richting 2 tempels. Later hebben we de taxi gepakt naar het echte centrum van Bangkok. We liepen tussen alle mega hoge wolkenkrabbers. Mooi om te zien. We zijn daarna een mega winkelcentrum in gegaan. En geloof me ze zijn echt mega daar.

5 t/m 10 december
We zijn de 5e vertrokken naar Koh Chang. Een heerlijk eilandje. We hadden zin in een aantal gewoon zon, zee en strand dus dat hebben we eigenlijk alleen maar gedaan  op koh chang. We hadden 2 verschillende hotels geboekt. 1tje had Lars uitgezocht en daar wilde hij me heel graag mee naar toe nemen. Het hotel had namelijk een infinity pool. Voor mij altijd een droom geweest om daar een keer in te liggen en dat wist Lars dus dat had ie voor mij geregeld. Wat heb ik ervan genoten! Echt een droom die uitkwam. 2 nachtjes later zijn we naar een ander hotel gegaan. Dit hotel lag aan het strand maar wel een beetje in de jungle. Wij zaten de eerste avond niets vermoedend op ons terras een drankje drinken met een zakje schips. Ineens zegt Lars: ' Pas op, Aap!' Terwijl hij dat zij sprong de aap rakelings langs me en pakte de chips van de tafel. We schrokken ons wezenloos. Niet snel daarna stikte het van de apen op het strand. Na het douche liep ik de badkamer uit en zat er een aap pal voor onze deur. Hij wilde graag naar binnen en bleef gewoon wachten haha. Verder hebben we die week gewoon heerlijk genoten van het strand en het zwembad.  Deze week hebben ook besloten om eerder naar Vietnam te gaan omdat Thailand eigenlijk niet op de planning stond en het in die korte tijd geen optie was verder het land in te gaan. We hadden alleen een klein probleem omdat ons visum wat we hadden aangevraagd ons pas op 18 december toegang zou geven tot Vietnam. Na wat uitzoekwerk hebben we kunnen regelen dat we een nieuw visum konden aanvragen. Dit hebben we met een spoed procedure gedaan, waardoor we de 12 vliegen naar Vietnam. Zo fijn dat we alles hebben opgelaten tijdens het reizen en geen tickets of overnachtingen op voorhand hebben geboekt.

11 december
Vandaag zijn we vertrokken naar Bangkok. Lars had de smaak te pakken na de infinity pool en met de wetenschap dat het in noord Vietnam koud zou zijn wilde nog even de laatste dag genieten van een zwembad. Lars heeft toen een hotel gevonden met een rooftop pool. Super mooi hotel was het en het eerste wat we natuurlijk deden was in het zwembad duiken. Die avond stond er nog 1 highligt van Bangkok op ons lijstje namelijk een rooftop bar bezoeken. We zijn naar de above eleven gegaan. Wat een spectaculair uitzicht hadden we daar. Bij aankomst moesten we wachten omdat alle tafels bezet waren. Dus we zijn aan de bar gaan zitten met een drankje. Een uur later was er nog geen tafel vrij (niet geheel onbegrijpelijk. Ik zou er ook de hele avond blijven zitten met zo'n uitzicht). We besloten om dan alvast wat eten aan de bar te bestellen. We hadden gehoord dat de sushi heerlijk moest zijn daar dus we bestelde sushi. 40 min later nog steeds geen sushi. We baalde dat we zo lang moesten wachten op ons eten, maar het werd dubbel dwars goed gemaakt met ons. We kregen voorang op een tafel en ze zouden ons 1 van de beste Tafels geven. Die kregen we ook 5 min later zaten we aan het geweldige tafel met een uitzicht over de hele stad. Echt fenomenaal. De sushi die we kregen maakte het hele feest compleet. JAMJAMJAM wat heb ik van deze sushi genoten. De lekkerste die ik ooit gegeten heb. Het water loopt me tijdens het schrijven gewoon weer in de mond.

Xoxo

1. Hans:
    13 januari 2018
    Ik heb met emotie jullie belevenissen gelezen. Heerlijk op het randje leven door de gekste straat van Bangkok door te lopen. Gaaf.... En die aap, hahah, dat is Anita en mij ook overkomen. Supergaaf van Lars om jou te tracteren op een hotel met Infinity pool (Ik hoor later nog wel wat dat inhoud). En dat roof top restaurant......ik ben zo blij dat je/jullie daar zo van genoten hebt/hebben. Dat vind ik zo mooi aan reizen, de indrukken die je opdoet, het genieten en dan later de herinneringen. En tot slot, ik blijf ook bij het ' op de bonnefooi' reizen. Een dagje hier een weekje daar.
  2. Monique van ter Meij:
    14 januari 2018
    Wauw wat een prachtig verhaal weer ook hier af en toe een traantje weg pinken. Door het lezen van die prachtige belevenis maar ook door het gemis van je.

Het zal een probleem worden als jullie hier weer s sushi gaan eten..duidelijk kunnen ze het hier niet meer overtreffen.